W czasach kiedy ludzie już prawie nie ogladają starych, czarno-białych filmow, ani tym bardziej nie
mają już cienia zachwytu i zrozumienia dla cielesnych wad drugiego człowieka film powinien być
obowiązkiem, by zrozumieć ze to co człowiek ma w środku, jest najważniejsze. I najpiękniejsze.
Napewno moje dzieci, jezeli kiedykolwiek będę je miała, ten film obejrzą. Liczę ze bedzie to dla
nich zrozumiała lekcja życia.
Bo to jest arcydzieło! 10/10 i mało kto rozumie ten film, jego przesłanie. Tylko ludzie o szlachetnym sercu! On dopiero cierpiał, a mimo to do ostatnich dni był wspaniałym człowiekiem, pomimo złego wyglądu. http://www.youtube.com/watch?v=z75wcxf6ZVk
prawda ;) Najgorsze jest to ze rzecz dzieje się w epoce wiktorianskiej, a gdyby żył dziś, w 2013 roku - byłby dokladnie tak samo potępiany. Nieliczne jednostki okazałyby mu serce, zrozumienie.. potraktowały jak normalnego partnera do rozmowy, tylko ze chorego. Teraz się liczy ile ma się w portfelu, jak wyglada, lub jakie ma ktoś znajomości. Zanika bezinteresowność..
Zanika, gdy ludzie tego chcą. Gdy są bierni na zło tego świata. Ostatnimi czasy to co złe triumfuje nie dlatego, że większość ludzi jest zła, ale dlatego, bo większość ludzi jest omamiona zacieraniem granic między dobre, a złem. Wyśmiewaniem tych różnic. I w końcu: wiele osób dołącza do różnego typu akcji, które wyglądają na dobre, ale to tylko otoczka - skorupka jajka przepełnionego ohydą i odrażającą prawdą. Horrory Tiergartenstrasse 4 opakowane w nową okładkę.
Polecam wam odcinek 6 drugiej serii Twilight Zone wyemitowany pierwszy raz 11 listopada 1960 roku - The Eye of the Beholder. Pokazuje co przeżywa osoba, równie oddalona od normy co Merrick, gdy jest próba przywrócenia jej do normalności.
...pewne zachowania nigdy się nie zmienią...z pewnością to czcze życzenie,aby tolerancja się bardziej rozpowszechniła a ciekawość wnętrza drugiego człowieka była na pierwszym miejscu...wielka szkoda że ani nam ani naszym pokoleniom nie będzie dane żyć w takim społeczeństwie...
Zgadzam się w 100% z tym co napisaliście. Ten film jest wyjątkowy dla wyjątkowych ludzi.
Prawda, że to był wyciskacz łez, ale co mnie jeszcze bardziej zauroczyło to nieskazitelna reżyseria Lynch'a, czułem jakby każde ujęcie było perfekcyjne - nie dało się zrobić tego lepiej. Czarno-biała konwencja była najlepszą decyzją . Wybór obsady też znakomity, nawet pielęgniarki grały niesamowicie. Nie wspomnę już o ścieżce dzwiękowej, która była genialna.
Zgadzam się co do tych pozostałych aspektów filmu - czarno-biała konwencja, obsada, muzyka...Lepiej chyba być nie mogło.
Ostatnia scena, w której John widzi obrazek, przedstawiający "normalną" osobę kładącą się spać, po czym sam kładzie się spać próbując stać się "normalnym" i umiera, a w tle zaczyna lecieć "Adagio for strings" spowodowała u mnie ostry napad płaczu, jeden z wielu podczas trwania filmu, ale zdecydowanie najmocniejszy. Śmierć podczas próby spełnienia marzeń o normalności była dla mnie ciosem w samo serce. Sam film był najdziwniejszy, jaki widziałem, a zarazem najbardziej poruszający.
To nawet nie było spelnienie marzeń, on z pełną premedytacją położył się spać wiedząc, że umrze, nawet powiedział: "no to teraz już koniec". Myślę, że chciał umrzeć, w momencie kiedy był spelniony i szczęśliwy wśród przyjaciół.
Najbardziej smutny, ale tak szczerze, autentycznie smutny film jaki widziałam w życiu.
W takim razie polecam również:
"WALKABOUT" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Walkabout-1971-11531
"EQUUS" z Jenny Agutter
https://www.filmweb.pl/film/Je%C5%BAdziec-1977-35356
"KLUTE" z Jane Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Klute-1971-1299
"JULIA" z Jane Fondą, Vanessą Redgrave i Meryl Streep
https://www.filmweb.pl/film/Julia-1977-34788
i
"SERCE JAK LÓD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Serce+jak+l%C3%B3d-1992-9442
"NELLY I PAN ARNAUD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Nelly+i+pan+Arnaud-1995-589
i
"W KLESZCZACH LĘKU" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/W+kleszczach+l%C4%99ku-1961-113237
"NIEWINIĄTKA" z Audrey Hepburn i Shirley MacLaine
https://www.filmweb.pl/film/Niewini%C4%85tka-1961-8119
"PERSONA"
https://www.filmweb.pl/film/Persona-1966-31654
"PRAWDA" z BB
https://www.filmweb.pl/film/Prawda-1960-8850
"KOBIETA I MĘŻCZYZNA" z Anouk Aimee
https://www.filmweb.pl/film/Kobieta+i+m%C4%99%C5%BCczyzna-1966-32455
„BELLE EPOQUE” z Penelope Cruz
https://www.filmweb.pl/film/Belle+%C3%A9poque-1992-113704
"JEDZ I PIJ, MĘŻCZYZNO I KOBIETO" Anga Lee
https://www.filmweb.pl/film/Jedz+i+pij%2C+m%C4%99%C5%BCczyzno+i+kobieto-1994-305 76
„KREW Z KRWI, KOŚĆ Z KOŚCI” z Meg Ryan i Gwyneth Paltrow
https://www.filmweb.pl/film/Krew+z+krwi%2C+ko%C5%9B%C4%87+z+ko%C5%9Bci-1993-5636
"POZYTYWKA" z Jessiką Lange
https://www.filmweb.pl/film/Pozytywka-1989-8837
"FLIRTING" z Thandie Newton, Nicole Kidman i Naomi Watts
https://www.filmweb.pl/film/Randka+na+przerwie-1991-5644
"NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" z Leną Olin i Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Niezno%C5%9Bna+lekko%C5%9B%C4%87+bytu-1988-35019
"HENRY I JUNE" z Umą Thurman i Marią de Medeiros
https://www.filmweb.pl/film/Henry+i+June-1990-6124
„PARK GORKIEGO” z Joanną Pacułą
https://www.filmweb.pl/film/Park+Gorkiego-1983-8543
i
„POCAŁUNEK KOBIETY-PAJĄKA” z Sonią Bragą
https://www.filmweb.pl/film/Poca%C5%82unek+kobiety+paj%C4%85ka-1985-1282
...